منوی دسته بندی

بیا بِشِت بِگُم ۱۲ سال از عمرت چیطو گذشت؟!

۱۲ سال مگه شوخیه ؟

امروز روز چهلم از دوره ترک گناه و تغییر عادت بود که گذروندم. ( از این لینک میتونید بصورت رایگان از دوره بهره‌مند بشید).

دو جلسه پیش، بحث شبکه‌های مجازی مطرح شد که خیلی من رو به فکر فرو برد.

هیچوقت دلِ خوشی از شبکه‌های مجازی نداشتم؛ دل کندن ازشون برام آسون بود و بارها برام این اتفاق افتاده. اما وقتی تو صفحه موبایلم باشند نمیتونم جلوی خودم رو بگیرم که چک نکنم. به لطف فیلترینگ هم، هیچ پیام‌رسانی از دیدِ من پنهان نموند و تک‌تکشون رو در گوشی مبارک نصب کردم که مبادا! خدای ناکرده! از دوستی و پیامی جا بمونم.

هنوز کلافه‌م و نتونستم اوضاعم رو روبراه کنم؛ با دوستم درمیون میذارم. میگه:« دوره ناراحتی های روحی ما رسیده؛ باید صبر کنیم تا بگذره».

راست میگه؛ هر چند وقت یکبار این اتفاق برامون پیش میاد، باید قبولش کنیم. برای هیچ‌کاری نکردن خودمون رو سرزنش نکنیم و کلافگی‌مون رو تو بغلمون بگیریم، ببوسیمش و کامل بپذیریمش.

وقتی پذیرفته میشه انگار سرشو میندازه پایین و میره. میفهمه دیگه توانِ غمگین ساختنمون رو نداره. بمونه که چی؟

هر ایرانی بطور متوسط روزی ۴ تا۶ ساعت تو شبکه‌های مجازی وقت میگذرونه. این زمان‌ها رو اگر جمع بزنیم ، میشه ۱۲ سال تماااام.

یعنی فکر کنید یک بچه تازه متولد شده تا ۱۲ سالگیش مدام، شب و روز و بی‌وقفه تو شبکه‌های مجازی پرسه بزنه بدون هیچ دستاورد خاصی.(مگه چندتا از پیام ها و ویدیوهایی که میبینیم مفیدن آخه؟) قشنگ، خیلی نرم ولطیف در حال شوت کردن ۱۲ سال از عمرمون در یک جوی آب متعفن هستیم که خردخرد روحمون رو به فنا میده. کمه؟

پیامبر اکرم(ص) : به عمر خود بخیل تر باش تا به درهم و دینار.

💥سوال؟

این ۱۲ سال، ۱۲ هزار تومن هم بود انقدر راحت باهاش برخورد میکردیم؟

✔حفظ قرآنم امروز خیلی خوب پیش رفت؛ با وجود تنها نبودن و بچه‌داری و اعصاب خردی های کنارش، تمیزکاری و آشپزی.

✔اوضاع روحی امروزم هم خیلی خوب بود؛ با وجود اینکه مشکل بیماریم هنوز حل نشده و قوزیست بالای قوزها.

چرا ؟

دیشب همه شبکه‌های مجازی رو از موبایلم پاک کردم. و در لحظه، حجم بزرگی از تمیزی و پاکی، که رنگش برای من، سبز هست، در ذهنم باز شد.

دلِ دل‌کندن از همشون رو دارم برای همیشه تا ابد. اما برای یکسری تعهدات باید برگردم. دو سه روز مرخصی اومدم و بعد نهایت با یکی‌دو تا پیام‌رسان ادامه میدم. با محدویت های زیاد چونکه حواسم هست به حدیث پیامبرم که نبازم عمرم رو.

sepideh alipour وب‌سایت

‫4 نظر

  • سپیده منم واتساپ رو پاک کردم اینستا هست پاکش نکردم ولی نمیرم داخلش حالا چرا هست نمیدونم به خودم گفتم تا زمانی که یک محتوای دریت و حسابی براش جور نکردی و با برنامه نبودی، حق نداری بری سمتش و خدا رو شکر چون محتوا جور نشده هنوز نرفتم. الان فقط تلگرام هست. ایتا هم هست ولی فقط برای کانال مدرسه است. تلگرام رو الان دوست دارم چون تربیت شده و فقط پیام‌های اموزشیم توش میاد. خیلی ها به من گفتن فلان پیام رسانم نصب کن اما نصب نکردم و هیچ چیزی رو هم از دست ندادم.
    تو هم نگران نباش به موقع برمیگردی و فعالیتت رو شروع میکنی

    • sepideh alipour گفت:

      چقدر خوبه که تلگرامت رو تربیت کردی. چقدر از این جمله ت خوشم اومد. امروز منم تربیتش کردم و از نزدیک به هفتاد تا کانال لفت دادم. 😀 خیلی سبک شدم.
      من هم دارم تغییراتی رو برای جذابتر شدن رویه‌م انجام میدم، بنظرم هر چند وقت یکبار تغییرات برای دلزده نشدن لازمه

  • بچه تازه متولد شده ۱۲ سال عمر نداره‌ها😄
    پس یواشکی میومدی و هی میگفتی نمیدونم وقتم چی میشه. خداروشکر واست مفید بوده. منم همیشه از این موضوع جواب گرفتم. ایشالا عادت بشه و نیازی به پاک کردن نباشه. لیلا هم ایده‌ی خوبی ارائه کرده بود.

    • sepideh alipour گفت:

      نه منظورم رو اشتباه نوشتم. منظورم این بود نوزاد تا وقتیکه به ۱۲ سالگی میرسه.
      اومدنم الکی بود. یعنی هیچی نمیخوندم؛ کامنت هم نمیذاشتم. فقط نگاه سرسری الکی مینداختم که تیک پیامهای جدید از بین بره.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *