منوی دسته بندی

سجده کنان وارد شوید- صفحه۹ قرآن کریم

صفحه ۹ دارای چهار آیه میباشد؛ آیات ۵۸ تا ۶۱سوره بقره. ۳ آیه آن با « و اذ» آغاز میشود و آیه دوم این صفحه با « فبدل». این صفحه ادامه ماجراهای صفحه ۸ میباشد و راجع به قوم بنی اسرائیل و ادا و اطوارهای این قوم میباشد.

✔آیه اول

پس از گذشت مدتی از توبه بنی اسرائیل در بیابان تیه، خداوند به آنها گفت:« سجده‌کنان *به روستایی در بیت المقدس وارد شوید و از خوردنی های آن هرچه را که خواستید بخورید.»

*بنظرم منظورش از سجده‌کنان، اینه که دیگه یادتون نره باید شکر خدا رو به جا بیارید، نبینم باز ناشکری و کفر کنیدها، لطفا تو این روستا هرچی گفتم گوش بدید.

آیه دوم

اما بنی اسرائیل آنچه را که بدانها گفته شده بود، انجام ندادند و خلافش را عمل کردند و باز کافر شدند.

چطوری واقعا؟ با چشمهای خودت ببینی نشونه ها و معجزه های خدا رو، اونهم اونقدر واضح که بنی اسرائیل دیدند و باز خلاف حرف خدا عمل کنی؟

چه قماشی بودند این بنی اسرائیل که از رو نمیرفتند.

خدا هم به سبب این کفرشون عذاب آسمانی نازل کرد. در یکی از تفاسیر خواندم این عذاب، بیماری طاعون بود که در عرض یک ساعت ۲۴هزار نفر از بزرگان و پیرمردهای قوم را هلاک کرد.

آیه سوم

این آیه و آیه بعد فلش بک میزنه به صفحه ؛ قبل از اینکه به قریه ای در بیت المقدس وارد بشوند.

در این آیه اشاره به یکی از نعمتهایی شده است که خداوند توسط حضرت موسی به بنی اسرائیل در بیابان تیه نازل کرد. زمانی که از نداشتن آب می نالیدند، حضرت موسی(ع) عصایش را به سنگی زد و از آن سنگ ۱۲ *چشمه جوشید که هر قبیله، یک چشمه مجزا داشته باشند.

بخورید و بیاشامید از روزی الله و در زمین از فسادگران نباشید.

*راز عدد ۱۲ چیه؟
چرا ۱۲ چشمه؟ چرا ۱۲ امام معصوم؟ چرا ماههای سال ۱۲ تاست؟ راستی تعداد یاران حضرت عیسی(ع) چند نفر بود؟

✔آیه چهارم

  • موسی خسته شدیم هر روز، هرروز من و سلوی خوردیم که. از خدای خودت برای ما سبزی و خیار و سیر و عدس و پیاز هم بخواه

من جای حضرت موسی (ع) بودم میگفتم به بزرگی خدا که خیلی چشم سفیدید. خدا براتون مفت و مجانی داره گوشت تازه میفرسته و بازم چشمتون جای دیگه‌س. شد یکبار شکر بگید آخه؟

________________________________

این نوشته برداشتی آزاد بود از چند کتاب تفسیر و ترجمه

sepideh alipour وب‌سایت

‫4 نظر

  • فکر کنم این ضرب المثل اینجا کاربرد داره که: نیکی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند. به نظرم خداوند می خواست حجت رو تمام کنه براشون، منتها اونا فکر می کردن چه تحفه ای باشن. واقعن صبر حضرت موسی علیه السلام رو بگو.. الان دقیقن همینن دیگه، یهود خودشون رو نژاد برتر می دونن. خدایا قربون صبرت برم. مسیر هدایت رو ۴ بانده کن، بیشتر تو مسیر بیان. البته التماس عاقبت بخیری به خودم و همه.

    • sepideh alipour گفت:

      اما سمیه جون بنظرم قوم بنی اسرائیل همچنان خونش در جریان رگهای ما انسانها جریان داشته باشه و خیلی از ما، همچنان فکر میکنیم که چه تحفه‌ای هستیم.
      مسیر هدایت رو چهار بانده کن عاااالی بود سمیه. میخوام از این جمله‌ت استفاده کنم. راضی باش.💚

  • خیلی جالب به زبان خودت میگی سپیده جان
    حس خوبی میده

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *