منوی دسته بندی

برسد به دست حسین ‌بن علی (ع)

امام حسین عزیزم سلام

امیدوارم وقتی که این نامه را میخوانی حالت از وجودِ من خوب باشد و مایه افتخار تو باشم، هرچند که پر از عیب و نقصم، اما به قدر فهمم از من راضی باش.

این روزها، خیلی متفاوت‌تر از سالهای گذشته یاد تو هستم و این محرم با تمامِ محرمهای عمرم فرق کرده است. برایت در خلوت و گاهی در حضور پسرانم اشک ریختم و سینه زدم. کاری که سالها پیش نه در جمع میتوانستم انجام دهم و نه در خلوت. اما امسال خودم را از این اشکهای زندگی‌بخش دریغ نکردم و برای حالِ پریشانم تا میشد گریستم.

امام حسین عزیزم از تو بابتِ درد و غم بزرگی که کشیدی سپاسگزارم. چرا که اگر عاشورای حسینی اتفاق نمی‌افتاد، این قلبهای بی قرار چگونه آرام میگرفتند؟ تو و یارانت چنین رنجی را به جان خریدید برای من و مای جامانده از قافله انسانیت. تا شاید بعد از تو، با مرورِ آنچه بر تو گذشت، به خودمان بیاییم.

دیشب کلیپی دیدم از معنی مُهَج : اینجا . بعد از دیدنش تا خودِ صبح در خواب و بیداری بودم و آشفته‌حال و متاثر که من تا کجا میتوانم خود را نثار امام زمانم کنم؟

آنجا که می آید و میگوید: «کیست مرا یاری کند؟»

تا کجای نفسم به پای او می‌مانم؟ با اولین «آخ» پس میکشم؟ یا حتی بعد از آخرین نفس هم، به پای اعتقاداتم میمانم؟

شجاعت یارانت در کربلا، مثال زدنیست؛ امام حسین جانم. این شجاعت را در قلب من و پسرانم و دوستدارانت تزریق کن.

پسرم بی‌تابِ دیدن امام زمانش است؛ هر روز از او میپرسد و تشنه دیدارِ اوست. من مادرم. هرچه که فرزندانم بخواهند برایشان فراهم میکنم. اما این خواسته‌اش را چگونه برآورده سازم، وقتی که از دستِ منِ تنها خارج است؟ برای قلبِ پاکِ بچه‌های معصوم هم که شده، میشود به او بگویی که بیاید.

اصلا همین فردا که هم عاشوراست و هم جمعه، میشود در گوشهایمان ندای « الا یا اهل العالم» بپیچد؟

امام حسین جانم و امام زمان مهربانم، لحظه‌ای ما را از وجودتان غافل نسازید و به حالِ خودمان نگذارید که خدا را خوش نمی‌آید. شما برای هدایت آمده‌اید. حواستان به اهل زمین باشد که ما یک عده انسانهای فراموشکاریم.

ببخشید که همیشه از شما طلبکارم؛ آخر دستم جز شما به جایی بند نیست. 😓

sepideh alipour وب‌سایت

‫6 نظر

  • سپیده من دلم خواست از این نامه ها بنویسم چقدر صمیمی بود.
    یه اتفاقی افتاد از خودم شرمنده ام حتی یک روز هم سر حرفم نموندم.

  • چقدر خوبه داشتن یک دوست امام زمانی که تو رو یاد عقشت بندازه. چقدر این جمله تو دوست داشتم که گفتی ” به قدر فهمم ازم راضی باش.” ممنونم که هستی عزیزم. خداجانمون همه ما رو عاقبت بخیر کنه.

  • خیلی راحت و صمیمی مینویسی
    کاش همه به معرفت واقعی حضرات برسیم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *