منوی دسته بندی

چون ندیدند حقیقت، ره افسانه زدند…

پیامبراکرم (ص): اَلَلَّهُمَّ اَرِنِی الْاَشْیَاءَ کَمَا هِیَ.
خداوندا! امور را آن گونه که هست، به من نشان بده.

چشم برزخی

یه کم حرف زدن راجع به این موضوع سخته. چرا میگم سخت؟ چونکه چند بار شروع به نوشتن کردم. چند خطی نوشتم. به دلم ننشست و پاک کردم. اما حالا بدون پاک کردن، تصمیم دارم هرآنچه از دل برمیاد رو بگم.

چشم بدنی در مقابل چشم برزخی:

ما با چشم بدنی، دنیا رو جوری می‌بینیم که حقیقت نداره و با چشم برزخی همه‌چیز رو جوری می‌بینیم که حقیقت داره.

دیروز عصر، وقتی کنترل به دست، شبکه‌ها رو بالا پایین می‌کردم، رسیدم به شبکه نمایش؛ فیلم سینمایی«خانه خراب کن». نمیدونم موضوع فیلم چیه؟ چون فقط پنج شش دقیقه ازش دیدم. اما اون چند دقیقه‌ای که دیدم چی بود؟

«سه تا پسر به محض اینکه از یک سبد، چند تا دونه سیبِ طلایی‌رنگ می‌خورن، یه جادوگر فوق‌العاده بدترکیب و بی‌ریخت رو شبیه یه حوری بهشتی می‌بینند و خوراکی ها لزج و چندشی که جادوگر جلوشون میذاره به چشم‌هاشون میوه‌های آبدار و خوشمزه میاد.»

فیلم واسه فرنگ بود و کلاسیک. هیچ ربطی به اسلام و دین و بهشت و جهنم نداشت. اما همون چیزی رو میگفت که خدا بارها توسط کتابش، ائمه و پیامبران بهمون گفته. چی؟

💥دینگ

«مراقب باشید. شیطان برای اینکه چیزی بهتون مزه کنه، اون رو به بهترین شکل بهتون نشون میده.»

من هم از این مزه‌های خوشمزه شیطانی بارها چشیدم متاسفانه و مبرا نیستم. اونقدر که هروقت تشییع جنازه‌ای شرکت کردم، از خودم پرسیدم :« یعنی اون بنده خدای فوت‌شده، الان منو چه شکلی می‌بینه؟ خدایا آبروم رو نبره جلوش. قول میدم درست شم.»

شاید این دعایی که حضرت محمد(ص) بهمون یاد داده، بهترین دعا باشه. قبل اینکه دست ببریم به چیزی که ظاهری قشنگه، حقیقتش برامون آشکار بشه و سریع دستمون رو از اون خوراکی لزج و چندش بکشیم. اوق بزنیم و بالا بیاریم رو سر خود نکبتش.

و حافظ چقدر قشنگ میگه:« چون ندیدند حقیقت، ره افسانه زدند»

بیایم تو دعاهامون از خدا بخوایم که بینا بشیم به حقیقت.

sepideh alipour وب‌سایت

‫3 نظر

  • چه دعای قشنگی 🌹😊 دقیقا درسته . باید یادمون باشه که حقیقت همیشه آن چیزی نیست که می بینیم و میشنویم
    ممنون عزیزم . منتظر ادامه‌اش هستم🙏

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *