منوی دسته بندی

چادرِ من، یعنی جهاد در راهِ حرفِ خدا

روزی که عزمم رو جزم کرده بودم که برای حجاب، چادر داشته باشم، برای اینکه بهونه‌ها رو بپیچونم یه روز عصر لباس پوشیدم، کارت بانکیم رو گذاشتم تو کوله‌ام و تنهایی راه افتادم به سمتم مرکز خرید شهر؛ تا یه چادر نو برای خودم بخرم. چادر نویی که بوی تازگیش منو راحتتر به پوشیدنش مجاب کنه.

توی مسیر خانم‌های پوشیده زیادی رو دیدم که حجابشون رو میتونستم بعنوان پوشش کامل خودم انتخاب کنم. میشد بجای چادر، لباسهای بلندتر و گشادتری انتخاب کرد و تو سرما و گرما انقدر اذیت نشد.

اما مسئله این بود که من فقط حجاب نمی‌خواستم، من چادر می‌خواستم. چادری که از ۲۵ سالگی روی سرم اومد و دو سال اخیر، بنا به شرایط سخت بچه‌داری و ناتوانی در جمع‌کردنش کنار گذاشته بودم.

خب حالا اینا رو گفتم که چی ؟

دیروز باید برای خرید میرفتم مرکز شهر. چادر پوشیدم. کیفمو روی دوشم انداختم و از در خونه بیرون اومدم. چادر تو همه این سالها، برای حکم امنیت داشت، نماد امنیت بود، توش آرامش داشتم.

این روزها هم همینطوره. من حساااابی توش حالم خوبه. گرمم که میشه لذت میبرم از عرقی که میشینه به تنم.

اما دیروز تو خیابون، استرس افتاده بود به جونم. حواسم به شعاع ده متریم بود و به تمامِ عابرهای پیاده، موتوری، ماشینی و مغازه‌دارها. حس می‌کردم الانِ که یکی یه بلایی سرم بیاره.

تا برسم خونه کلی تو ذهنم بلا ملا ساختم، حتی یکی از اراذل و اوباش‌ها رو که توی ذهنم رشد داده بودم، تا پای چوبه‌دار بردم. انقدر کار بدی کرده بود، که نتونستم ببخشمش؛ منی که انقدر راحت می‌بخشم.

رنگ و بوی چادر، تا همین پارسال و همین موقع‌ها، امنیت بود. اما از مهر سال گذشته رنگ ترس گرفته برام یا نه بذار درست‌ترش رو بگم : « رنگ و بوی جهاد در راهِ حرفِ خدا.» ومن الان با این اوصاف به خودم لقب مجاهد میدم.
آدمِ مجاهد که نباید ترس به دلش راه بده.پس نترس سپیده؛ پای هدفت بمون و برو جلو.


یه حرفِ درِ گوشی :

خدایا من که به زور سرِ کسی حجاب نذاشتم، نذار کسی با چادر امنیتم رو ازم بگیره. مراقبم باش.

sepideh alipour وب‌سایت

‫2 نظر

  • درود بر شما. امیدوارم روزی برسه که با حجاب‌هایی مثل شما و کسانی که اعتقادی به حجاب اجباری ندارند، بدون اینکه از همدیگه استرس بگیرن در کنار هم شاد و خوشحال زندگی کنند.
    داشتن حجاب و اختیار پوشش عین کلمه آزادی است. چیزی که مدت‌هاست اینجا ملعبه دست یک سری غارتگر شده.
    همونطور که دوست ندارید کسی امنیت شما رو ازتون بگیره. بیاید نگذارید کسی امنیت رو از بی‌حجاب‌ها بگیره.
    موفق و پیروز باشید.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *